XIX. Nemzetközi Veteránjármű-Találkozó, Sopron

Írta: Nemes András, megjelent: Veterán Autó és Motor (2014. szeptember)

A Soproni Autó-Motor Veterán Klub július 11-13. között tartotta XIX. Nemzetközi találkozóját, amelyen a 85 évvel ezelőtt tartott brennbergi hegyi felfutóversenyről emlékeztek meg. A találkozó résztvevői szombat délelőtt megtették a Sopronbánfalva-Brennbergbánya közötti 6,8 km-es távot, utána megnézték az országban egyedülálló brennbergbányai templomot, amelyben egy kocsma is van. A résztvevők ezután tovább indultak Doborjánba (Raiding), ahol idegenvezetéssel megtekintették Liszt Ferenc szülőházát. Délután másodszor is megtették a Sopronbánfalva-Brennbergbánya közötti távot, utána egy erdei szakaszon keresztül tértek vissza Sopronba. A két átlagtartó futam időbeli eltéréséből adódtak össze a hibapontok. A nap folyamán voltak még ügyességi vetélkedők, és válaszolni kellett Sopronbánfalvával kapcsolatos helytörténeti kérdésekre is.


Vasárnap a csapat – a soproni kollégákkal együtt – felvonult a városon, majd a Fő térre indultak, ahol a közönség is megcsodálhatta a járműveket, majd eredményhirdetés következett. Az abszolút győztes Fuchs András lett egy Polski Fiat 125-össel, tőle csak egy ponttal maradt el a szolnoki ifj. dr. Tóta Áron egy GAZ-13-assal (Csajka). A motorral érkezők közül az egri Erdős Csaba lett az első egy Pannonia P20-assal. Különdíjat kapott még a legidősebb jármű (Fiat Topolino, 1937), valamint a legmesszebbről érkező résztvevő is, aki Békéscsabáról érkezett egy Skoda Feliciával.


A jó hangulatú találkozón 37 autó és motorkerékpár vett részt. Az összesen 40 km-es túrára az ország különböző tájain kívül még Ausztriából, Szlovákiából és Szlovéniából is érkeztek résztvevők. Az autók közül az érdekesebbek: DKW F7 (1938), Opel Olympia, VW Iltis, Jaguar MK II; a motorok közül: Adler 250 MB, AJS Springtwin (1955); valamint látható volt működés közben egy 1928-as Royal Enfield és egy 1932-es Böhmerland is. Reméljük, két év múlva hasonlóan jól sikerül a találkozó!